Veelgestelde vragen


Producten

Wat houdt de garantie in?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie, ook doet onze eigen garantie geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

CareSys geeft altijd 2 jaar garantie over nieuwe producten en 1 jaar garantie over de refurbished producten. Hier lees je wat er over garantie staat in de Algemene Voorwaarden.

Ik heb problemen met mijn product, wat nu?

In dit geval raden wij je aan om contact op te nemen met CareSys, dit kan op verschillende manieren.

Je kan bellen naar 0345 581 900.

Je kan ook mailen naar service@caresys.nl

Wat doe ik met mijn oude laptop / desktop?

Je kan je oude apparaat kosteloos in de winkel achterlaten. Deze voeren wij dan milieubewust af. Ook wordt de data vernietigd. Het inruilen van je oude laptop / desktop is niet mogelijk.

Kan ik de refurbished laptop/desktop gelijk meenemen uit de winkel?

De refurbished laptops die op voorraad zijn in de winkel, staan ook op de website. Deze laptops zijn al geïnstalleerd en zijn klaar voor gebruik. Als je geen verdere software of diensten nodig hebt, kan je deze laptop gelijk meenemen.

Desnoods kom je later terug om extra software op je laptop te zetten, of andere dingen in te regelen

Kan ik een laptop / desktop naar wens configureren?

Als je specifieke wensen hebt voor je laptop of desktop, kan je contact opnemen. Dan kunnen we de mogelijkheden bespreken. Contact opnemen kan via service@caresys.nl of via 0345 581 900

Waar komen jullie allemaal aan huis?

Wij komen bij je aan huis in een straal van 20km rond onze winkel. Twijfel je of wij ook bij jou thuis komen? Neem dan contact met ons op.

Helpen jullie ook op afstand?

Indien gewenst kunnen we ook op afstand met je meekijken en problemen oplossen via Teamviewer. Als je dit wil, kan je contact met ons opnemen en een afspraak plannen.

Wat houdt Thuiskopieheffing in?

Thuiskopieheffing is wettelijk verplicht. “Volgens de Auteurswet mogen consumenten voor eigen oefening, studie of gebruik een kopie maken van een auteursrechtelijk werk. Artikel 16c van dezelfde Auteurswet bepaalt dat voor het kopiëren op voorwerpen, bestemd om beschermde werken ten gehore te brengen, te vertonen of weer te geven, zoals pc’s, smartphones, tablets etc, een vergoeding moet worden afgedragen. De minister van Justitie heeft Stichting de Thuiskopie aangewezen om deze thuiskopievergoedingen te incasseren en verdelen. Ook heeft hij een College van Toezicht aangesteld, dat toeziet op een correcte uitvoering van deze opdracht” (Bron: Stichting de Thuiskopie, 2021)

Hoeveel is de Thuiskopieheffing?

CareSys laat het bedrag van de Thuiskopieheffing expliciet zien bij de bestelling en op de factuur. Zo zijn we transparant over de kosten. Wij rekenen de vastgestelde bedragen één op één door. Meer over de tarieven vindt je op de website van Stichting de Thuiskopie.

Wat is refurbished?

De directe vertaling van refurbished is gereviseerd. Dit betekent dat de tweedehands artikelen zodanig zijn opgeknapt dat deze voor een lange tijd mee kunnen. CareSys doet dit met desktops en laptops.

De tweedehands laptops en desktops van CareSys zijn zakelijke computers die terugkomen van grote bedrijven en organisaties. Deze computers worden op veel punten gecontroleerd. Meer over refurbished lees je hier.

Klachten en Geschillen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Je kan een klacht indienen, over zowel een product als dienst, door contact met ons op te nemen. Je kan hiervoor mailen naar service@caresys.nl of bellen naar 0345 581 900

Als het gaat om een klacht die betrekking heeft op gebreken aan het gekochte product of de levering en die uiterlijk waarneembaar zijn, vragen wij om zo spoedig mogelijk na ontdekking dit aan ons kenbaar te maken. Meer hierover lees je in onze Algemene Voorwaarden.

Binnen welke termijn reageert CareSys op een klacht?

CareSys neemt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen zeven dagen, contact op over de desbetreffende klacht. Binnen uiterlijk 14 dagen hebben we inhoudelijk op je klacht gereageerd. Afhankelijk van de klacht, probeert CareSys zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Ik ben nog steeds ontevreden, wat nu?

CareSys is lid van Thuiswinkel.org

Lees hier meer hoe zij kunnen helpen.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Website

Zijn alle prijzen op de CareSys website inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de CareSys website zijn inclusief BTW.

Hoe werkt het bestellen?

Je kan op de CareSys website zonder account bestellen. Je plaats het gewilde product in de winkelmand en klikt vervolgens op 'Afrekenen'. Hier vul je de benodigde contactgegevens in. Vervolgens ga je door met de levering en krijg je een overzicht met alle kosten en gegevens. Daarna ga je door naar de betalingspagina en maak je een keuze voor je betaalmethode. Ook kan je hier de mogelijkheid aanvinken om het product in de winkel af te halen of te laten verzenden. Tenslotte reken je af via je gekozen betaalmethode en ontvang je een bevestiging per mail. Zodra je bestelling verzonden is, sturen we je de track & trace code per e-mail. Hier kan je dan je voorkeuren aangeven voor de pakketontvangst.

Welke betaalmethodes hanteert CareSys?

Wij hanteren de volgende betaalmethodes op onze website:

  • IDeal (Betaal via online via je eigen bank)
  • PayPal (Betaal via Paypal om verschillende voordelen te gebruiken, waaronder PayPal Aankoopbescherming). Zie de volgende vraag over de kosten van Paypal. Lees meer over PayPal op PayPal-rekening - Hoe werkt PayPal? | PayPal NL
  • Klarna (Later betalen en gespreid betalen) Lees meer op Betalen met Klarna | Klarna Nederland
  • Verder is het mogelijk om in de winkel de bestelling te komen afrekenen. Je kan in de winkel zowel contant betalen als met pin.

Waarom betaal ik extra voor PayPal?

PayPal rekent een 3,4% van de transactie en een vast bedrag van €0,35. Dit rekenen we door aan de klant, zodat alle klanten een eerlijke prijs betalen. Als je gebruikmaakt van PayPal heb je diverse voordelen. Daarom kan het lonend zijn om PayPal te gebruiken.

Hoe komen de reviews tot stand?

CareSys betaald geen mensen om reviews te plaatsen of om producten te promoten. De reviews worden verzameld door derde partijen. Lees hieronder hoe deze tot de reviews komen:

Kiyoh: https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/

Google: Google Support

Van welke verzenddienst maakt CareSys gebruik?

CareSys verzend de bestellingen met Postnl. Zo ben je zeker van een kwalitatief goede en snelle bezorging. Zodra je bestelling verzonden is, sturen we je de track & trace code per e-mail. Hier kan je dan je voorkeuren aangeven voor de pakketontvangst. Over het algemeen levert Postnl het pakket, als je niet thuis bent, bij je buren af. Als je dat niet wilt, kan je dat bij Postnl aangeven.

Winkel​

Waar is jullie winkel?

Ons adres is:

Oudenhof 184191 NW Geldermalsen

Wat zijn de openingstijden?

Onze openingstijden zijn:

Ma: 09:00 – 18:00Di: 09:00 – 18:00Wo: 09:00 – 18:00Do: 09:00 – 18:00Vr: 09:00 – 18:00Za: 09:00 – 16:00

Kan ik zonder afspraak langskomen?

Ja, je kunt zonder afspraak langskomen voor verkoop en advies. Ook om producten voor reparatie af te geven kan je gewoon langskomen.

Wil je uitgebreider advies of heb je de computer of printer gelijk weer nodig? Bel dan voor de mogelijkheden.

Kan ik producten inleveren om te recyclen?

Ja, je kan desktops en laptops gratis inleveren om te recyclen. We vernietigen dan de data en recyclen de computer.

Je kan ook gebruikte/kapotte inkt en batterijen bij ons inleveren.